خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بررسی و نقد فیلم در بارانداز

 بررسی و نقد فیلم در بارانداز

 بررسی و نقد فیلم در بارانداز

در بارانداز فیلمی به کارگردانی الیا کازان است. این فیلم توانست اسکارهای زیادی در رشته های مختلف به دست آورد.. مارلون براندو برای بازی در در نقش تری مالوی در این فیلم اولین اسکار خود را دریافت کرد و الیا کازان هم اسکار بهترین کارگردانی را ربود. همچنین این فیلم در 6 رشته دیگر برنده جایزه اسکار شد. از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی برای باد شولبرگ ، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای اوا ماری سنت، بهترین تدوین،بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم. این فیلم در رشته های دیگر هم نامزد اسکار شد.

 این فیلم از آثار ماندگار الیا کازان و مارلون براندو است که منجر به همکاری درخشانی شده است. براندو پیش از این دو بار دیگر یعنی در اتوبوسی به نام هوس و زنده باد زاپاتا با کازان کار کرده بود. در آغاز کار قرار بر این بود که نام فیلم بار انداز باشد، اما چون سریالی مشابه این نام ساخته شده بود،نامش را عوض کردند.این فیلم تنها با یک میلیون دلار ساخته شد.اوا ماری سنت اولین فیلمی که بازی می کرد،همین فیلم در بارانداز بود و برای این تجربه اول برنده اسکار شد.انجمن فیلم آمریکا سال 2007 این فیلم را هفتمین فیلم برتر تاریخ معرفی کرد.

داستان فیلم درباره تری مالوی با اجرای زیبای مارلون براندو می باشد که در گذشته بوکسور بنامی بوده است و حالا به خاطر شکست و قهرمان نشدن ، نزد برادر ارشد خود چارلی ملوی (راد اشتایگر) است که در اتحادیه باراندازان نیویورک کار می کند..این دو برادر زیر نظر شخصی پلید به نام جانی فراندلی رئیس اتحادیه کارگران کار می کنند و به دستوراتش عمل می نمایند. شخصیتی که براندو نقشش را در این فیلم ایفا کرد قصه واقعی زندگی شخصی به نام آنتونی دی ویچنزو است.

در جای جای این فیلم کلاسیک که در سال 1954 ساخته شده، رئالیسمی تنیده شده که برگرفته از رمانهای تواین و اشتاین بک است، اما این فیلم به نئورالیسم ایتالیا نزذیک است. رئالیسم موجود در این فیلم شاخصه هایی دارد.این فیلم در میزانسن از دکورها و لومیشنهای واقعی نیوجرسی استفاده می کند.تصویربرداری و نورپردازی در این فیلم واقعیت را بی پرده به تصویر می کشد و به همین خاطر بوریس کافمن در صحنه های فیلم از عمق میدان و فوکوس دقیق بهره می برد.

همچنین برای ایجاد فضای واقعی و طبیعی در فیلم،کازان در کنار بازیگران حرفه ای از آماتورها و نابازیگران استفاده می کند طوری که بسیاری از هنروران فیلم کارگران باراندازهای نیوجرسی هستند.فیلم تدوینی متعارف دارد و بر پایه دیدگاه اخلاقی استوار است.در روایت فیلم از عنصر تصادف هم استفاده می شود.موسیقی این فیلم هم عالی و درخشان است که ساخته لئونارد برنستین است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده