خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید گوش دادن به موسیقی های غمگین

 فواید گوش دادن به موسیقی های غمگین

 فواید گوش دادن به موسیقی های غمگین

۱- ما را در یک حالت مالیخولیایی فرو می برد

گوش سپردن به موسیقی اکثرا باعث مجسم شدن لحظات خوش زندگی ما می شود و جالب اینکه حتی آهنگ های غمگین هم قادرند چنین احساسی در ما به وجود آورند.پژوهشها نشان می دهد آهنگ های غمگین ما را در یک حال و هوای نوستالژیک فرو می برد. نوستالژی یک حس توامان تلخ و شیرین است که تخیل را فعال می کند و با زنده کردن خاطرات شیرین گذشته به ما آرامش می دهد.

۲- لذتبخش است

پژوهشها نشان داده غمی که در اثر شنیدن موسیقی به ما دست می دهد، در حقیقت می تواند لذتبخش باشد. برای اینکه با شنیدن آهنگ های غمگین بتوانید به این لذت دست یابید آهنگ مورد نظر باید سه خصلت داشته باشد: اول نباید ایجاد ترس یا نگرانی کند، دوم اینکه باید از لحاظ زیبایی شناسی دل انگیز باشد و سوم شما را به یاد زمان گذشته بیندازد.

۳- یادمان می اندازد که اوضاع می توانست از این هم بدتر باشد

اندیشیدن به کسانی که اوضاعی بدتر از ما دارند، حال ما را خوب تر می کند. این فرآیند «مقایسه اجتماعی رو به پایین» نام دارد. به همین خاطر اگر مثلاً در آهنگی بشنویم که خواننده روز بدتری از ما پشت سر گذاشته، حالمان بهتر می شود و ناخودآگاه کم کم حال خوب تری در خود حس می کنیم.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۴- بازتابی از احساسات خودمان است

بر طبق روانشناسی اجتماعی آدم ها دوست دارند به آهنگی گوش کنند که بازتابی از اوضاعی باشد که خود را در آن حس می کنند. لذا آهنگ های غمگین مانند نوعی دیاپازون برای حال روحی شما هستند، یعنی شما را یاد خودتان می اندازند، مسئله ای که موجب می شود اوقاتی که احساس غم می کنید بدانید در این دنیا تنها نیستید.

۵- تعادل هورمونی بدن را تغییر می دهد

شنیدن آهنگ های غمگین می تواند مقدار پرولاکتین را در بدن بیشتر کند، هورمونی که ما را در مبارزه با غم و غصه یاری می کند. این اتفاق به این خاطر روی می دهد که زمانی که به موزیک های غمگین گوش می کنیم، بدن خود را برای یک اتفاق بد مهیا می سازد، اما بعد از آن، آهنگ پایان می یابد و آن اتفاق بد روی نمی دهد. بعد از آن، بدن حس لذتبخشی از آرامش و تسکین را در خود حس می کند.

۶- به غلبه بر سختی ها کمک می کند

شنیدن موسیقی های غمگین برای بیشتر مردم می تواند راه مؤثری باشد تا بتوانند از پس احساساتشان بربیایند. مثلاً اگر به تازگی از کسی جدا شده باشید و یک آهنگ غمگین بشنوید، امکان دارد شنیدن آن آهنگ حال شما را آنقدر بد کند که زیر گریه بزنید و پس از گریه کردن، حالتان بهتر شود.این پدیده، تخلیه روانی نام دارد و به شما کمک می کند در برابر حس غمی که سراسر وجودتان را گرفته پیروز شوید و به این بیندیشید که چگونه بر موقعیت سختی که در آن قرار دارید فائق شوید.

۷- کمک می کند آرامش پیدا کنیم

براساس پژوهشها، آدم های افسرده دوست دارند آهنگهای غمگین گوش کنند زیرا این آهنگ ها انرژی پایینی دارند و بنابراین آرامش بخش هستند. پس گوش دادن به آهنگ های غمگین کمک می کند آسوده شوید و آرامش یابید.

منبع : روزیاتو



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده